wtorek, 19 czerwca 2012

Ciasto francuskie

Wbrew pozorom zrobienie ciasta francuskiego nie jest skomplikowane (bynajmniej ja tak myślałam póki nie zobaczyłam przepisu). Jest za to bardzo pracochłonne. Zanim będzie nadawało się do obróbki trzeba będzie je ok.8-9razy wałkować... Ale jaka potem duma rozpiera,hihihihi:D

Składniki (na 1kg ciasta):

  •   200ml zimnej wody
  •   14g miałkiej soli (około 1 łyżka-można dać mniej)
  •   500g masła ( nie może być z lodówki!!)
  •   150g mąki krupczatki
  •   250g zwykłej mąki.

Sól rozpuścić w wodzie. 75g masła roztopić w rondelku. Obie mąki wsypać do miski i wymieszać. Zalać je wodą i rozpuszczonym masłem. Zagnieść z tego gładkie ciasto. Owinąć folią i włożyć do lodówki na 2godziny.



Pozostałe masło położyć pomiędzy pergamin i rozwałkować na prostokąt o grubości około 2cm. Taki "placek" włożyć do lodówki na 2godziny. 

Schłodzone ciasto wyjąć  wyjmujemy z lodówki na stolnicę oprószoną mąką i rozwałkować na prostokąt 2.5raza większy od płatu masła.

Masło położyć na ciasto i przykryć je z każdej strony ciastem.


 Całość złożyć "na 3" i po obróceniu o 90stopni wałkować na prostokąt 3razy dłuższy niż szerszy.



 Taki rozwałkowany prostokąt znów złożyć "na 3" owinąć folią i włożyć na 2godziny do lodówki. Po 2 godzinach powtarzamy wałkowanie pamiętając,żeby najpierw obrócić ciasto o 90stopni i aby ciasto było 3razy dłuższe niż szersze. I robimy tak jeszcze 6razy. Za każdym razem ciasto przed włożeniem do lodówki musi być owinięte folią,a stolnica musi być oprószona mąką.
Po tym czasie ciasto jest gotowe .
Możemy je zamrozić lub też zużyć.
Ja wykorzystałam je do zrobienia rogalików z czekoladą. Ale o tym następnym razem....

Smacznego!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz